نوشته شده توسط : علی

 
میلیونها شیعه مسلمان در سراسر جهان مراسم گراميداشت تاسوعا وعاشوراي حسيني را برگزار کردند.
به نقل از پرس تی وی، ارادتمندان و عاشقان شهیدان کربلا در کشورهای منطقه شرق آسیا ، دیشب و امروز با حضور در حسینیه ها در ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی در سوگ شهادت حضرت سید الشهدا و یاران از جان گذشته اش عزاداری کردند.
شیفتگان مکتب و آرمان امام حسین(ع) در پکن با حضور در حسینیه سفارت ایران ، یاد شهیدان مظلوم کر بلا را گرامی داشتند و در مصیبت جانسوز شهادت امام حسین(ع) و یاران فداکارش اشک ماتم ریختند و بر سینه زدند.
در این مراسم که دانشجویان ، بازرگانان ، مسوولان و کارکنان نهادهای ایرانی و خانواده های آنان همچنین عاشقان امام حسین(ع) از لبنان ، جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، پاکستان ، چین و کویت حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین رضا حاج ابراهیم استاد دانشگاه و روحانی اعزامی از ایران درباره فلسفه عاشورا به عنوان نماد و مظهر بندگی و ایثارگری مطالبی بیان کرد.
مراسم عزاداری همچنین در شهرهای مختلف چین ازجمله ، گانسو ، نین شیا ، سین کیانگ ، گوانگجو ، شانگهای و هنگ کنگ با حضور عزاداران حسینی برگزار شد.
مراسم گرامیداشت تاسوعای حسینی دیروز و دیشب با حضور گسترده عاشقان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در حسینه ها و تکایایی شهرهای آلماتی، استانه پایتخت و دیگر شهرهای جمهوری قزاقستان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از ایرانیان، افغان ها اتباع جمهوری آذربایجان مقیم قزاقستان و دیگر ملیت ها شرکت داشتند با حضور در حسینیه ثامن الائمه یاد و خاطره آزادگی امام سوم شیعیان امام حسین (ع) را گرامی داشتند.
در این مراسم سخنرانان به تشریح علل ماندگاری واقعه عاشورا پرداختند و در ادامه مداحان با قرائت اشعاری عزاداران را در سینه زنی همراهی کردند.
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور عاشقان اباعبدالله حسین(ع) در شهر بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان برگزار شد.
در شب سالگرد عاشورای حسینی ایرانیان؛ افغان ها ؛ پاکستانی ها و اتباع جمهوری آذربایجان مقیم قرقیزستان با حضور در مسجد امام علی (ع) شهر بیشکک،مظلومیت امام سوم شیعیان(ع) را به سوگ نشستند.
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی عصر دیروز در 30 مسجد و حسینیه در سراسر کشور روسیه برگزار شد.
مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایش همزمان با ده منطقه مسلمان نشین روسیه که میزبان شیعیان هستند در سه مسجد اصلی شهر مسکو نیز برگزار شد.
مسجد خاتم النبیاء شهر مسکو پذیرای ایرانیان و افغان های مقیم این شهر بود که در سوگ سرور و سالار شهیدان با قرائت زیارت عاشورا نوحه خوانی کردند و در غم مظلومیت اهل بیت علیهم اسلام بر سر سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور جمع زیادی از ایرانیان و ایتالیایی های مسلمان در رم برگزار شد.
این مراسم با سخنرانی، نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نوحه خوانی و سینه زنی عزادارن برگزار شد.
همزمان با رم مراسم سوگواری مشابهی در دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا مانند ناپل در جنوب و میلان و تورینو در شمال این کشور هم برگزار شد.
شیعیان مقیم نیویورک در ظهر عاشورای حسینی، مراسم عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در مسجد امام علی (ع) این شهر برگزار کردند.
این مراسم با حضور عزادارنی از شیعیان ایرانی، افغانی، تاجیک و دیگر کشورها، با شور و اندوه فراوان برگزار شد.
شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در تاجیکستان در غم شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
عزاداران حسینی همچنین به یاد آخرین نماز سید مظلومان در ظهر روز عاشورا نماز جماعت را اقامه کردند.

بحرین


پیشاور


حیدرآباد


ترکیه


میانمار




:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: